A Metabo-t megvette a Hikoki, romlani fog a gépeik minősége?
A mai világban szinte évente cserélnek gazdát a nagyvállalatok. Nem történt ez másképp a japán Hikoki és a német Metabo összefonódásával sem.
Hosszas tárgyalások előzték meg a nagy bejelentést, 2019. október 1-től Horst Garbrecht (melléklet képen)vette át a a japán Hitachi cégcsoportból kivált Hikoki Holdings európai szervezeti egységének ügyvezető igazgatói (COOE) posztját. Garbrecht úr 2009 óta a Metabo vezérigazgatója, pályáját a Mercedes-nél kezdte, mechanikai és energetikai mérnöki tanulmányait az Esslingeni Egyetemen folytatta, majd 1992-ben indította el karrierjét az elektromos kéziszerszám iparban a nagy múltú és innovatív prémium asztalos és szerszámgépeket gyártó Festool cégnél. Később kipróbálta magát az Atlas Coopco gépgyárnál, ahol a pneumatikus szerszámgyártás területén szerzett tapasztalatokat. Ezek után került az AEG/Milwaukke ügyvezető igazgatói székébe a TTI cégcsoport berkein belül. 2009-ben lett a Metabo vezérigazgatója melynek köszönhetően a cég az elmúlt 11 évben jelentős infrastrukturális és technikai fejlődésen ment keresztül, mindig szem előtt tartva a magas minőséget és a technikai innovációt.
Mivel a Metabo-nál, a fémmegmunkálás a fő irányvonal, a Hikokinál viszont elsősorban az építőiparra helyezik a hangsúlyt ezért a Metabo és a Hikoki tökéletesen kiegészítik egymást, teljesen lefedve a szerszámipar ezen szegmenseit. A Hikoki mintegy 1300 féle berendezést gyárt és értékesít jelenleg. A szerszámpiaci részesedést behajtók, fúrók, pneumatikus szerszámok, pl. szögbelövők, kerti szerszámok, pl. fűnyírók, és sövényvágók, háztartási tisztítógépek, magasnyomású mosók eladásából szerzi. A vállalat világszerte 95 országban működik értékesítési bázissal, beleértve nemcsak Japánt, hanem Európát, az amerikai kontinens országait, Ázsiát, Óceániát, a Közép-és Közel-Keletet, illetve Afrikát.
Személyes véleményem szerint, a Metabo mindig prémium termékeket gyártott, nem jellemző az üzletpolitikájukra, hogy a konkurenciához képest minél olcsóbb, könnyebben eladható termékeket fejlesszenek és gyártsanak. Nem is annyira hátrányos üzletpolitika, hiszen manapság a piaci trendek inkább az olcsó, költséghatékony termelés, az előállítási költségek leredukálása felé irányulnak, aminek vele járója sok esetben az anyagspórolás és ezáltal a gépek élettartamának rövidülése. Kevés olyan gyártó van manapság, aki hosszú távra tervez gépeket, a Metabot mindenképp ezen gyártók közé sorolom.
Netes regisztráció esetén + 2 év garancia érvényesíthető a gépeikre (a Hikokinál is van ez a lehetőség), ami mindenképp pozitív szolgáltatás, hiszen ma már minden nagyobb szerszámgép gyártó biztosít ilyen lehetőséget. Amiben fejlődhetnének még egy kicsit, az az ügyfélszolgálat és az alkatrészellátás, mert van, hogy heteket kell várni egy-egy alkatrészre, és szinte elérhetetlenek telefonon, e-mailben.
A Hikokit tartom most ár-érték arányban a legjobb gyártónak, szimplán azért, mert jó teljesítmény-súly arányú gépeket gyártanak (sarokcsiszolóknál, valamint kis és nagy fúró-és bontókalapácsoknál jelentős, napi 8 órás munkánál ez jelentős szempont), a magyarországi képviselet rendkívül jól felszerelt. Mind tartozékok, mind gépek és alkatrészek tekintetében is. Még egy fő szempont, amiért őket tartom a legjobbnak: az alkatrészek árai lényegesen kedvezőbbek, mint egy Milwaukee vagy egy Aeg gép esetében. Ügyfélszolgálatuk gyors és segítőkész minden tekintetben. Alkatrészraktáruk rendkívül jól felszerelt és ami nincsen épp raktáron, garantáltan 2 héten belül megérkezik az országba. Sokan csak a gép eladási árát tekintik fő szempontnak vásárláskor. Nem számolnak azzal, hogy az olcsó gép, főleg, ha drága az alkatrész hozzá, ráadásul lassan érkezik is meg, sok bosszúságot tud okozni, mert ameddig áll a gép a szervízben, addig nem termel bevételt. Vállalatirányitási rendszerük lassan felér a Bosch szolgáltatásaihoz, mert köztudott, hogy a Boschnak van az egyik legkiforrottabb online rendelőfelülete (Bosch Extranet), ami nagyban megkönnyíti a kereskedők munkáját ezzel hozzájárulva, hogy a vásárlók mindig naprakész információhoz jussanak a termékek árával/elérhetőségével/ szállítási határidejével kapcsolatban.
Személyes véleményem szerint, a Metabo mindig prémium termékeket gyártott, nem jellemző az üzletpolitikájukra, hogy a konkurenciához képest minél olcsóbb, könnyebben eladható termékeket fejlesszenek és gyártsanak. Nem is annyira hátrányos üzletpolitika, hiszen manapság a piaci trendek inkább az olcsó, költséghatékony termelés, az előállítási költségek leredukálása felé irányulnak, aminek vele járója sok esetben az anyagspórolás és ezáltal a gépek élettartamának rövidülése. Kevés olyan gyártó van manapság, aki hosszú távra tervez gépeket, a Metabot mindenképp ezen gyártók közé sorolom.
Netes regisztráció esetén + 2 év garancia érvényesíthető a gépeikre (a Hikokinál is van ez a lehetőség), ami mindenképp pozitív szolgáltatás, hiszen ma már minden nagyobb szerszámgép gyártó biztosít ilyen lehetőséget. Amiben fejlődhetnének még egy kicsit, az az ügyfélszolgálat és az alkatrészellátás, mert van, hogy heteket kell várni egy-egy alkatrészre, és szinte elérhetetlenek telefonon, e-mailben.
A Hikokit tartom most ár-érték arányban a legjobb gyártónak, szimplán azért, mert jó teljesítmény-súly arányú gépeket gyártanak (sarokcsiszolóknál, valamint kis és nagy fúró-és bontókalapácsoknál jelentős, napi 8 órás munkánál ez jelentős szempont), a magyarországi képviselet rendkívül jól felszerelt. Mind tartozékok, mind gépek és alkatrészek tekintetében is. Még egy fő szempont, amiért őket tartom a legjobbnak: az alkatrészek árai lényegesen kedvezőbbek, mint egy Milwaukee vagy egy Aeg gép esetében. Ügyfélszolgálatuk gyors és segítőkész minden tekintetben. Alkatrészraktáruk rendkívül jól felszerelt és ami nincsen épp raktáron, garantáltan 2 héten belül megérkezik az országba. Sokan csak a gép eladási árát tekintik fő szempontnak vásárláskor. Nem számolnak azzal, hogy az olcsó gép, főleg, ha drága az alkatrész hozzá, ráadásul lassan érkezik is meg, sok bosszúságot tud okozni, mert ameddig áll a gép a szervízben, addig nem termel bevételt. Vállalatirányitási rendszerük lassan felér a Bosch szolgáltatásaihoz, mert köztudott, hogy a Boschnak van az egyik legkiforrottabb online rendelőfelülete (Bosch Extranet), ami nagyban megkönnyíti a kereskedők munkáját ezzel hozzájárulva, hogy a vásárlók mindig naprakész információhoz jussanak a termékek árával/elérhetőségével/ szállítási határidejével kapcsolatban.
forrás:
Kövessétek face oldalunkat, hamarosan meglepetéssel készülünk számotokra ! :)
Szép Napot Nektek